Na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2021r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy Brodnicy ogłasza nabór wniosków o dotację w wysokości do 5 tys. zł na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
Nabór wniosków prowadzony będzie od dnia 01.01.2022r. do dnia 15 kwietnia 2022r.
Dotację mogą otrzymać przedsiębiorcy, którzy spełniają łącznie następujące warunki:
- posiadają status mikroprzedsiębiorcy albo małego przedsiębiorcy zgodnie z definicjami zawartymi odpowiednio w art. 7 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców,
- na dzień 31 marca 2021 r. prowadzili działalność gospodarczą, oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, kodami: 56.30.Z, 93.29.A, 93.29.Z,
- ich działalność gospodarcza nie była zawieszona na dzień 31 marca 2021 r. oraz w dniu składania wniosku o udzielenie dotacji,
- przychód z ich działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w grudniu 2021r. był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w analogicznym miesiącu roku poprzedniego lub w lutym 2020 r., lub we wrześniu 2020 r., lub listopadzie 2021 r.
Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. O dotację może więc ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy, dotację na podstawie art. 15zze4 ustawy oraz dotację/dotacje na podstawie § 7 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz. U. poz. 371 z późn.zm.). Należy pamiętać o tym, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.
Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji. Za datę udzielenia dotacji uznaje się dzień wypłaty środków przez PUP na konto przedsiębiorcy. Dotacja udzielana jest jednorazowo.
Wniosek o udzielenie dotacji należy składać wyłącznie w formie elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl, do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na siedzibę mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy.
WAŻNE: Przedsiębiorcy składający wnioski zobowiązani są do zapoznania się z treścią zasad udzielania dotacji oraz umowy dotacji.
Aktualizacja:
- 3_branze_Zasady_udzielania_dotacji_01.01.2022_v1 (pdf, 245 KB)
- 3_branze_Umowa_01.01.2022_v1 (pdf, 159 KB)
- 3_branze_zal_nr_1_form_informacji_przedst_przy_ubieganiu_sie_o_pomoc_COVID-19 (xlsx, 30 KB)
- 3_branze_Instrukcja_wypelniania_wniosku_PSZ-DBKDG_01.01.2022_v1 (pdf, 1947 KB)