Powiatowy Urząd Pracy w Brodnicy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu w Brodnicy.
Data publikacji strony internetowej: 2016-05-06. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-12-08.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-15. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marcin Motyliński, tobr@praca.gov.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 56 649-89-53. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek Powiatowego Urzędu Pracy w Brodnicy nie jest przystosowany do obsługi osób, które mają trudność w poruszaniu się.
Chodniki prowadzące do budynku nie są wyposażone w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych/słabowidzących.
Bezpośrednio przy budynku Urzędu wydzielono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do pomieszczeń budynku głównego Urzędu prowadzi klatka schodowa - budynek ten nie jest wyposażony w podjazd/windę dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Drzwi wejściowe nie pozwalają na wjazd do budynku osobom na wózkach inwalidzkich. Bezpośredni kontakt osób poruszających się na wózkach inwalidzkich umożliwiono w pomieszczeniu składnicy akt Urzędu, do którego prowadzi podjazd.
Po wejściu do budynku głównego Urzędu, bezpośrednio przed schodami, na ścianie po prawej stronie znajduje się domofon, umożliwiający osobom niepełnosprawnym kontakt z pracownikiem urzędu. W tym miejscu znajduje się również tablica informacyjna z numerami poszczególnych pomieszczeń Urzędu oraz numerami telefonów.
Osoby niepełnosprawne, które chciałyby skorzystać z usług Urzędu mogą umawiać się na wizyty telefonicznie pod numerem telefonu 56 649-89-40 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: tobr@praca.gov.pl.
Budynek Urzędu nie został wyposażony w pętle indukcyjną.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W Urzędzie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego. Usługa jest dostępna w godzinach pracy Urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych. Aby skorzystać z pomocy tłumacza, należy zgłosić to w sekretariacie Urzędu w terminie co najmniej 3 dni roboczych przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Informujemy, że osoby niesłyszące mogą również kontaktować się z Urzędem poprzez przesłanie wiadomości:
-na adres e-mail: tobr@praca.gov.pl.
-na elektryczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP.